Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

Sygefraværsguide til arbejdsgivere

Arbejdsgivere har pligter i forhold til sygemeldte. Men de har også en række muligheder og hjælpeværktøjer.

Hensigten er at understøtte dialogen med den sygemeldte medarbejder om, hvordan han eller hun kan bevare tilknytningen til arbejdspladsen under sygdommen. Alle erfaringer viser, at jo længere tid en medarbejder er sygemeldt, jo større er risikoen for, at medarbejderen aldrig vender tilbage til jobbet.

Derfor kan det altid betale sig at starte dialogen om arbejdsfastholdelse og tilbagevenden til jobbet så tidligt som muligt.

I denne guide kan du læse om regler og støttemuligheder.

Skabelon for fastholdelsesplan (Word) (nyt vindue)

Når en medarbejder syg (pdf) (nyt vindue)


Sidst opdateret 30. okt 2017

Kontakt

Arbejdsmarkedsfastholdelse

star@star.dk