Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

Case: Samtaler med klare mål i Helsingør

Helsingør Kommune bruger simple mål til at styre den fælles samtale mellem sygemeldt, arbejdsgiver og fastholdelseskonsulent.

19. dec 2016

Når en fastholdelseskonsulent kontaktes af en arbejdsgiver eller sagsbehandler, planlægges et møde inden for 48 timer. Fastholdelseskonsulenten har tre klare mål med mødet: Etablering af fælles opfattelse af situationen, Plan for tilbagevenden og Aftale om det videre forløb.

Helsingør oplever, at den strukturerede samtale sikrer et konkret og handlingsorienteret udbytte af samtalen. Samtidig understøtter samtalen en mere holdbar plan pga. det stærke fokus på fælles opfattelse og enighed. Det er kommunens vurdering, at arbejdet med hurtig tilbagevenden og fastholdelse kan ses i kommunens faldene antal sygedagpengesager.

Download case fra Helsingør Kommunen (pdf) (nyt vindue)

Gå til vores side om sygedagpengereformen