Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

Case: Læs om Koldings Fastholdelsestelefon

Kolding Kommune har etableret en telefon kun til henvendelser om fastholdelse og fast track. En informationskampagne blandt arbejdsgivere i kommunen har gjort telefonen til et ofte anvendt redskab til tidlig kontakt og indsats.

21. dec 2016

Jobcenter Kolding har etableret en fastholdelsestelefon, som arbejdsgivere og borgere kan ringe til, når de ser, at der er risiko for sygemelding. I jobcentret svarer en sygedagpengemedarbejder på opkaldene og aftaler en samtale med arbejdsgiver og medarbejder, når det er relevant. 

Kendskabet til fastholdelsestelefonen er udbredt via en informationskampagne udført i samarbejde med virksomhedskonsulenterne i jobcentret. Kolding Kommune oplever, at initiativet har medført en stigning i antallet af tidlige indsatser og i sidste ende kortere og færre sygemeldinger.

Download case fra Kolding  (pdf) (nyt vindue)

Gå til vores side om sygedagpengereformen