Spring over hovedmenu
Spring over venstremenu

Spørgsmål og svar om Jobcenter Planner

Landssupporten og Arbejdsmarkedskontorerne modtager løbende spørgsmål om Jobcenter Planner, som samles, drøftes og besvares. Læs her de hyppigste stillede spørgsmål.

Hvordan undgår vi, at mail om samtaler indeholder navn og fødselsdato på borgere?

06-06-2018

Der er d.d. tre forskellige valgmuligheder i Planner til understøttelse af administrationen af de mail, der sendes til sagsbehandlernes kalender. Valgmulighederne og bestilling af de enkelte muligheder er beskrevet i:

Databeskyttelsesforordningen og visning af personoplysninger i sagsbehandlernes kalendere (pdf) (nyt vindue)

Hvordan kan dobbeltbooking undgås?

13-02-2018

Dobbeltbooking kan kun forekomme, hvis:

  1. Et indkaldt møde bliver flyttet ved at ”trække” mødet direkte i Jobcenter Planners kalender. Ved at flytte mødet sådan, er det den, der booker brugeren, der er ansvarlig for, at kalenderen ikke er optaget.
  2. En borger har en uafsluttet/aktiv mødeindkaldelse i KSS, hvor mødedatoen er overskredet. Denne mødeindkaldelse vil ikke blive vist for indkalderen i Jobcenter Planner. Det er derfor vigtigt at opdatere afholdte samtaler i KSS.

Hvordan tilknyttes teams til mødeindkaldelser, der er oprettet i KSS og overført til Jobcenter Planner?

13-02-2018

Det kan gøres på nedenstående måder:

  1. Hvis vejlederen kun er tilknyttet ét team, vælges dette.
  2. Hvis vejlederen er tilknyttet flere teams, vælges det første overteam, vejlederen er tilknyttet.
  3. Er vejlederen ikke tilknyttet et overteam, vælges det øverste underteam.

Kan aftaler, som er indkaldt i Jobcenter Planner, ses i de kommunale sagsbehandlingssystemer og omvendt?

13-02-2018

Ja, alle indkaldte aftaler fra Jobcenter Planner kan ses i de kommunale sagssystemer (KSS), og aftaler indkaldt via KSS vil blive vist i Jobcenter Planner. Fællesmøder, som er oprettet i KSS, bliver ikke vist i Jobcenter Planner.

Når en selvbooket aftale aflyses af vejleder i det kommunale sagssystem, vil den så automatisk blive aflyst i Jobcenter Planner?

13-02-2018

Når en aftale selvbookes, oprettes den som en Planner-aftale. Det betyder, at når en selvbooket aftale aflyses, skal dette gøres via Jobcenter Planner; herefter fjernes den automatisk i det kommunale sagssystem. Generelt anbefaler vi, at man aflyser et møde i det system, hvor aftalen er oprettet.

Hvad sker der, hvis der ikke er nogen ledige tider til selvbooking?

13-09-2018 

Jobcenter Planner registrerer, hvis der ikke er ledige tider til selvbooking, når en borger går på Jobnet og åbner 'Mine møder'. Hvis der ikke er ledige tider, sendes en mail til det jobcenter, som borgeren er tilknyttet. Er der ingen e-mailadresse på det jobcenter, borgeren er tilknyttet, vil Jobcenter Planner søge op i strukturen for at finde et jobcenter med en registreret e-mailadresse. Er der ikke en mailadresse på minimum øverste jobcenter, går informationen om manglende ledige tider tabt.

 

Sidst opdateret: 15-03-2019