24-02-22
Jobcenteret kan ændre personens ønskede samtaleform til fysisk fremmøde, hvis jobcenteret vurderer, at den valgte form ikke bidrager positivt til borgerens mulighed for job og uddannelse. Det kan f.eks. være i tilfælde, hvor der skal igangsættes længerevarende uddannelses- eller aktiveringsforløb. Det kan også være i tilfælde, hvor der er tvivl om personens rådighed.
24-02-22
Den beslutning jobcentret træffer i disse tilfælde på baggrund af en konkret vurdering er begrænset til at omhandle en samtales form og træffes for at kunne lette den faktiske gennemførelse af myndighedens opgaver efter lovgivningen.
Jobcentrets beslutning om at ændre samtaleformen har ikke i sig selv en særlig indgribende karakter eller væsentlig personlig betydning set i forhold til formålet om, at jobcentret skal have et godt og reelt indblik i forhold af betydning for planlægning og drøftelse af den videre indsats med borgeren.
Jobcentrets omgørelse anses derfor ikke for at være en forvaltningsafgørelse.