Spring over hovedmenu
Spring over venstremenu

Strategisk ledelse af udviklingen af virksomhedsservice

Nye tiltag i virksomhedskontakten og professionalisering af virksomhedsservicen er i fokus i Fredericia.

"Vi modtager stadigt flere jobordrer, har stigende beskæftigelse, virksomheder etablerer sig her og vi har nettoindpendling af arbejdskraft. Med høj ledighed skulle man tro, det var let, men desværre er det ikke altid virkeligheden. Vores virksomhedsservice skal professionaliseres, hvis vi skal lykkedes endnu bedre."
Arbejdsmarkedschef i Fredericia, Dennis Mølgaard Hansen.

Jobcenter Fredericia er godt i gang med nye offensive tiltag i virksomheds­kontakten og ønsker desuden at styrke virksomhedsservice­tænkningen i egen organisation og udvikle en kultur, hvor virksomhedskonsulenten, sagsbehandleren og borgeren har fælles fokus på jobskabelse.

Planerne går på tværs af jobcentrets organisation og jobcentret vil via en række strategimøder, hvor ledere på tværs af organisationen samles, sikre fokus og handling. Formålet med de strategiske møder er at drøfte og fastlægge tidsplaner for, hvornår de konkrete aktiviteter igangsættes, hvem der er ansvarlig for at igangsætte og følge op på aktiviteterne, og hvordan der skal følges op på aktiviteterne.

Sidst opdateret: 07-03-2018