Pga. coronavirus (COVID-19) skal hjemmesidens indhold p.t. læses i sammenhæng med de coronarelaterede temaer og nyheder:
11-05-2015
Pga. coronavirus (COVID-19) skal hjemmesidens indhold p.t. læses i sammenhæng med de coronarelaterede temaer og nyheder:
11-05-2015
Rambøll Management Consulting og Cabi har på vegne af Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering udarbejdet en håndbog til jobkonsulenter i a-kasser og jobcentre om jobrettede samtaler.
Hyppige og jobrettede samtaler er som følge af det intensiverede kontaktforløb et af de vigtigste redskaber, jobkonsulenter har til at bistå dagpengemodtagere og jobparate kontanthjælpsmodtagere med at komme i job, evt. via uddannelse.
Det stiller en række krav til jobkonsulenterne at gennemføre samtaler med klart sigte på progression frem mod job. Jobkonsulenterne skal fx:
'Håndbog i jobrettede samtaler – inspiration til jobkonsulenter i jobcentre og a-kasser' giver praksisnær inspiration til at kvalificere samtalerne med henblik på at give ledige en individuel, sammenhængende og koordineret indsats.
Håndbogen, der er udarbejdet som led i det af STAR udbudte projekt 'Jobrettet samtale', præsenterer bl.a. en konkret samtaleguide i ni trin med eksempler og konkrete redskaber.