Spring over hovedmenu
Spring over venstremenu

Ny kampagne skal forebygge nedslidning

04. februar 2019

Ansatte i nedslidningstruede brancher kan få hjælp til at skifte spor. En ny kampagne sætter fokus på sporskifteordningen.

I forbindelse med Trepartsaftalen om en styrket og mere fleksibel voksen-, efter- og videreuddannelse blev der afsat 25 mio. kr. årligt i 2018-21 til en sporskifteordning. Den ny kampagne skal skabe opmærksomhed og øge kendskabet til sporskifteordningen blandt virksomheder og medarbejdere i nedslidningstruede i brancher.

Med kampagnen ‘Skift Spor – til et arbejdsliv uden smerter’ sættes der fokus på muligheden for at få støtte til at komme videre i sit arbejdsliv. Med sporskifteordningen kan medarbejderen hjælpes videre til nyt arbejde i den nuværende virksomhed eller hos en helt anden arbejdsgiver. Og det sker, uden det har omkostninger for arbejdsgiveren eller den ansatte.

Kampagnen består blandt andet af en række film på facebooksiden Skiftspor, radioreklamer og kampagnehjemmesiden.

Kampagnehjemmesiden viser i tekst og billeder, hvordan man kan søge tilskud til et sporskifte.

Kampagnehjemmesiden www.skiftspor.nu (nyt vindue)