Spring over hovedmenu
Spring over venstremenu

Case: Læs om Koldings Fastholdelsestelefon

21-12-2016

Kolding Kommune har etableret en telefon kun til henvendelser om fastholdelse og fast track. En informationskampagne blandt arbejdsgivere i kommunen har gjort telefonen til et ofte anvendt redskab til tidlig kontakt og indsats.

Jobcenter Kolding har etableret en fastholdelsestelefon, som arbejdsgivere og borgere kan ringe til, når de ser, at der er risiko for sygemelding. I jobcentret svarer en sygedagpengemedarbejder på opkaldene og aftaler en samtale med arbejdsgiver og medarbejder, når det er relevant.

Kendskabet til fastholdelsestelefonen er udbredt via en informationskampagne udført i samarbejde med virksomhedskonsulenterne i jobcentret. Kolding Kommune oplever, at initiativet har medført en stigning i antallet af tidlige indsatser og i sidste ende kortere og færre sygemeldinger.

Download case fra Kolding (pdf) (nyt vindue)

Gå til vores side om sygedagpengereformen