Spring over hovedmenu
Spring over venstremenu

International Citizen Service årsrapport 2011

16-07-2012

Udarbejdet af Styrelsen for Fastholdelse og Rekruttering

I januar 2012 kunne International Citizen Service fejre ét års fødselsdag. Årsrapporten viser, at de udenlandske arbejdstagere og studerende i Danmark har taget godt imod initiativet.

International Citizen Service har haft mere end 10.000 henvendelser i løbet af det første år, og flere tilfredshedsundersøgelser viser, at mere end 80 % af brugerne er tilfredse med den service, de modtager. Også de involverede myndigheder er glade for initiativet, fordi det giver mere helhedsorienteret borgerservice på tværs af de statslige myndigheder og kommunerne.

Årsrapporten peger også på områder, hvor der er plads til forbedringer. Der arbejdes blandt andet på at få gjort International Citizen Service til en landsdækkende service, hvor også personer, der ikke bor i en af de fire værtskommuner, kan møde op og få udstedt CPR-nummer.

International Citizen Service årsrapport 2011 (pdf) (nyt vindue)

Sidst opdateret: 10-01-2020