Spring over hovedmenu
Spring over venstremenu

Evaluering af projekt Jobrettet samtale 2

18-10-2018

Udarbejdet af Rambøll Management og Mannaz

Evalueringen af projekt Jobrettet samtale 2 viser, at de medvirkende jobcentre har opnået positive resultater og har styrket gennemførelsen og kvaliteten af de jobrettede samtaler.

Den jobrettede samtale består af tre kerneelementer: Inddragende samtaleteknik, arbejdsmarkedsviden og digitale værktøjer. Metoden i den jobrettede samtale er udviklet og afprøvet i to projekter, der er gennemført i hhv. 2015 og 2017.

Evalueringen består af en hovedrapport, tre delanalyser og et metodebilag.
Kommuner, der vil arbejde med jobrettede samtaler, kan hente inspiration i hovedrapporten, som giver svar på tre spørgsmål: Hvad er den jobrettede samtale? Hvordan tilrettelægges jobrettede samtaler med god kvalitet? Hvordan implementeres jobrettede samtaler?

Hovedrapport - Den Jobrettede Samtale (pdf) (nyt vindue)

Delanalyse 1 - Fidelitet (pdf) (nyt vindue)

Delanalyse 2 - Implementeringsgreb (pdf) (nyt vindue)

Delanalyse 3 - Resultater (pdf) (nyt vindue)

Metodebilag (pdf) (nyt vindue)

Sidst opdateret: 02-11-2018