Akademiker til kommunikationsopgaver og brugerinvolvering
Brænder du for kommunikation og brugerinddragelse? Vil du være med til at opdatere vores kommunikation til borgere og virksomheder, så vores selvbetjeningsløsninger bliver endnu bedre og opbygge et nyt brugerpanel på et vigtigt velfærdsområde? Så er det dig, vi leder efter
Sammenhæng i kommunikationen til ledige og virksomheder samt etablere og drifte et brugerpanel
Vi arbejder for, at vores selvbetjeningsløsninger bliver endnu bedre til at få ledige i job – og forståelsen af brugerne er helt centralt. Derfor søger lige nu en udadvendt og struktureret generalist, der kan stå for kommunikation i øjenhøjde med brugerne af vores store selvbetjeningsløsninger til borgere og virksomheder - Jobnet, Jobnet for arbejdsgivere og VITAS. Samtidig skal du være med til at opbygge og drive vores nye brugerpanel for borgere.
Du vil få en bred berøring med kollegaer i Digitaliseringskontoret. Du vil også skulle arbejde tæt sammen med kommunikationsansvarlige i vores Ledelsessekretariat og have en stor rolle i at sikre koordinering, så der er sammenhæng i kommunikation på tværs af vores platforme. Du vil desuden løbende få være relevante kommunikationsopgaver og yde bidrag om kommunikation i kontorets projekter. mv.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. blive at:
- Stå for kommunikationen på vores digitale selvbetjeningsløsninger (Jobnet, JobAG og VITAS), hvilket indebærer koordinering mod vores fagkontorer og internt i Digitalisering
- Koordinere sammenhængen i og principper for kommunikation sammen med vores fagkontorer og Ledelsessekretariat
- Være bærende i udviklingen af et nyt brugerpanel for borgere
- Løbende relevante kommunikationsopgaver og bidragsyder til kontorets projekter
- Monitorering og vedligeholdelse af paneldeltagere, interne arbejdsgange, registrere nøgletal mv.
Om center for Digitalisering
Du bliver en del af Digitaliseringskontoret i STAR, hvor vi arbejder med en bred vifte af faglighed. Vi er omkring 40 medarbejdere, og vi har ansvaret for den digitale udvikling og forvaltning af både interne sagsbehandlings-/forretningssystemer og de selvbetjeningsløsninger, der understøtter beskæftigelsesindsatsen på landsplan (Jobnet, Vitas mv). Samtidig har vi ansvaret for den digitale implementering af politiske reformer og digitale initiativer på beskæftigelsesområdet.
Du vil blive en del af vores nyoprettede Jobnetsekretariat, der er forankret i Digitaliseringskontoret og går på tværs af STARs fagcentre, der arbejder med forskellige grupper af ledige.
Vi støtter op om hinandens arbejde og tager ansvar for arbejdsopgaverne. Din professionelle udvikling er vigtig for os, og derfor ønsker vi at bidrage til, at du løbende kan styrke dine kompetencer igennem arbejdet eller relevant opkvalificering.
Bliv vores nye kollega
Det forventes, at du har en interesse for beskæftigelsesindsatsen og de digitale løsninger, STAR stiller til rådighed for ledige.
Desuden forestiller vi os, at du har:
- Længere videregående uddannelse, fx inden for en samfundsvidenskab, antropologi eller lignende
- Har erfaring inden for kommunikation og/eller brugerinddragelse
- Er proaktiv, tager initiativ i din opgaveløsning og kan bære dine ideer og brugernes ønsker ind i organisationen
- Er udadvendt og kan samarbejde på tværs af en større organisation
- Er grundig og kan arbejde selvstændigt
- Kan omsætte tekster fra fx fagkontorer til klar kommunikation til borgere og virksomheder
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Vi vil gerne have, at du starter den 1. august 2023.
Dit daglige arbejdssted er Vermundsgade 38, 2100 København Ø.
Du bliver ansat som fuldmægtig på overenskomsten for akademikere i staten. Med de rette kvalifikationer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent.
Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte teamchef Eluise Malling på tlf.: 72 21 75 64.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Tina Kjærsgaard i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr.: 51 62 27 62.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest tirsdag den 30. maj 2023 kl. 12.
Vi forventer at holde 1. samtale 6.-7. juni 2023 og 2. samtale mandag den 12. juni. Der vil være en skriftlig case i forbindelse med 2. samtale.
Vi ser frem til at læse din ansøgning.