Regnskabsinformation fra Styrelsen 5/2022
Til de anerkendte a-kasser og deres statsautoriserede revisor
Ændringer i brugeradministration i SKB - Danske Bank District pr. 15. august 2022
28. juni 2022
På nuværende tidspunkt har de fleste a-kasser to brugeradministratorer. En brugeradministrator, som kan oprette, ændre og slette brugere og en brugeradministrator, som kan bestille pinkoder og spærre brugere.
På baggrund af anbefalinger fra Rigsrevisionen i forbindelse med deres revision af området, bliver det ændret.
Fremadrettet vil a-kassen kun have én brugeradministrator, som kan bestille nye adgange (pinkoder og nøglevisere) og spærre brugere.
Brugeroprettelser vil blive foretaget af STAR på baggrund af en blanket, som udfyldes af a-kassen og sendes via den sikre mail til star@star.dk att.: Regnskabstilsynet.
Blanketten er vedhæftet. Blanketten skal underskrives af to tegningsberettigede personer.
STAR vil have foretaget oprettelser/ændringer senest 7 hverdage efter modtagelse af blanketten.
A-kassen skal snarest og senest den 10. august 2022 indsende en blanket til STAR som indeholder oplysningerne om den person, der fremadrettet skal være a-kassens brugeradministrator.
A-kassens fremtidige muligheder i SKB
Alt efter tildelte rettigheder iflg. a-kassen vil den ”almindelige” bruger kunne:
- Se kontoinformation
- Oprette og gennemføre betalinger
- Sende og modtage filer fra banken
- Sende meddelelser til banken
- E-arkiv
A-kassens administrator vil kunne bestille ny adgang til eksisterende brugere, herunder pinkoder og spærre brugere.
STARs fremtidige rolle som administrator i SKB
- Oprette og ændre administratorer
- Oprette og ændre brugere
- Slette brugere
- Ændre betalingsmaksimum
Der er ingen ændringer i proceduren omkring betalingsmaksimum.
Venlig hilsen
Tina Mølhus Juhl
STAR Brønderslev
Regnskabstilsynet