Spring til hovedindhold
Spring over venstremenu

Specialkonsulent eller fuldmægtig til udvikling af god og effektiv tilskudsforvaltning

Har du lyst til at arbejde med tilskudsforvaltning og sikre, at puljemidler kommer ud at leve i kommunerne og hos private aktører til gavn for borgerne? Så kan vi tilbyde en spændende stilling i STARs kontor for Økonomi, hvor du vil få et meningsfuldt job med ansvaret for udmøntningen af en række puljer og mulighed for at udvikle dine faglige kompetencer.

Effektiv tilskudsforvaltning i et stærkt teamsamarbejde

Vi søger lige nu 1-2 nye akademiske medarbejdere med stærk generalistprofil, som kan indgå i kontorets tilskudsteam. Du kommer til at arbejde i et spændingsfelt mellem forvaltningsret, finanslov, implementering og beskæftigelsesfaglig viden.

Du vil blive projektansvarlig for udmøntning af et antal af styrelsens ansøgningspuljer i et tæt samarbejde med interne og eksterne interessenter, herunder kommuner, private aktører m.v. Jobbet rummer gode muligheder for at bringe egne kompetencer og viden i spil samt at udvikle nye kompetencer indenfor bl.a. projektledelse, tværgående samarbejde og interessenthåndtering samt økonomistyring.

Dine konkrete ansvarsområder og opgaver sammensætter vi på baggrund af din faglige profil og erfaring, men hovedfokus vil være på følgende opgaver:  

  • Faglig ansvarlig for et antal af STAR’s ansøgningspuljer 
  • Design af nye puljer, så der sikres et entydigt forvaltningsgrundlag
  • Samarbejde med faglige enheder i STAR og eksterne interessenter om udmøntning af puljer
  • Dialog med tilskudsmodtager om fx projektændringer og faglig afrapportering  
  • Sikre systematisk vidensopsamling fra projekter 
  • Udvikling af styrelsens forvaltningsgrundlag og interne retningslinjer for god tilskudsforvaltning 
  • Udarbejdelse af analyser og ledelsesinformation på tilskudsområdet 
  • Selvstændigt drive eller indgå i udviklingsopgaver på tilskudsområdet

Stillingerne er placeret i kontorets tilskudsteam, hvor vi er 10 medarbejdere, men vi lægger vægt på et godt tværgående samarbejde, og du vil derfor også komme til at arbejde sammen med kolleger i resten af kontoret og på tværs af styrelsen. 

Om kontoret

I Økonomi har vi ansvaret for det samlede budget og regnskab for styrelsen. Derudover administrerer vi tilskudsbevillinger og statsrefusion til kommuner m.fl. for et større milliardbeløb. 

Økonomi har en nøglerolle i udarbejdelse af ledelsesinformation og beslutningsoplæg til styrelsens direktion til brug for strategiske prioriteringer af styrelsens samlede økonomi. Kontoret har desuden ansvaret for den løbende udvikling af styrelsens interne finansielle kontrolmiljø.

Vi er 33 medarbejdere i kontoret, som er organiseret i fem delvist overlappende teams, og vi samarbejder på kryds og tværs. Vi går op i et godt arbejdsmiljø med en uformel tone, hvor der altid er plads til at hjælpe hinanden. I ledelsen i kontoret lægger vi vægt på at være tilgængelige, sætte en tydelig retning og give dig konkret feedback på dine arbejdsopgaver, så du får de bedst mulige forudsætninger for at lykkes og udvikle dig. Vi går op i, at der er en god balance mellem arbejdsliv og fritid.

Når øjnene skal have en pause fra skærmen, skruer vi op for musikken til fælles kontormotion en gang dagligt. Vi prioriterer også tid til fælles morgenmad om fredagen og andre sociale arrangementer. 

Bliv vores nye kollega  

Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse som f.eks. cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.polit., cand.oecon. el.lign. 

Derudover så forestiller vi os, at du:

  • er holdspiller og stærk koordinator, der skaber resultater sammen med andre
  • er god til at planlægge, kan nå deadlines og håndtere komplekse opgaver i en travl hverdag 
  • har en sikker pen og sans for skriftlig formidling
  • er omhyggelig og kvalitetsbevidst i løsning af dine opgaver 
  • har godt humør og som en naturlig ting engagerer dig i dine kolleger og det sociale liv på din arbejdsplads

Du kan være nyuddannet eller have nogle års erfaring. Vi sørger selvfølgelig for faglig sparring og god oplæring. Der vil være gode muligheder for at udvikle dig i stillingen og sætte dit præg på opgaveløsningen.

Løn- og ansættelsesvilkår  

De ledige stillinger er faste fuldtidsstillinger. Vi ser gerne, at du starter 1. oktober 2024 eller snarest muligt.

Du bliver ansat som fuldmægtig eller konsulent afhængig af din erfaring og kompetencer efter overenskomsten for akademikere i staten.

Dit daglige arbejdssted vil være Vermundsgade 38, 2100 København Ø.  

Spørgsmål og ansøgning  

Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte kontorchef Thomas Normann Pedersen på tlf. nr. 72 21 77 10.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Tina Kjærsgaard i Beskæftigelsesministeriets HR på tlf.nr. 51 62 27 62 fra den 7. august 2024.  

Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Send din ansøgning elektronisk via linket nedenfor. Vi skal have din ansøgning vedlagt cv og eksamenspapirer senest søndag den 18. august 2024. 

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 34 2024.
 

Send ansøgning
Sidst opdateret: 17-07-2023