Studenter til økonomi- og tilskudsopgaver
Vil du arbejde i en statslig styrelse med økonomistyring og kontrolopgaver af store drifts- og tilskudsbevillinger på beskæftigelsesområdet? Er du god til at samarbejde, og har du mod på at kaste dig ud en bred vifte af opgaver? Så har vi spændende studenterstillinger i STARs kontor for Økonomi.
Bliv en del af et fagligt stærkt økonomikontor
Du vil i samarbejde med kontorets andre studenter komme til at løse opgaver på tværs af kontorets fem teams med hovedvægten på opgaver i relation til styrelsens tilskudsforvaltning, budget og interne finansielle kontroller af styrelsens økonomiprocesser.
Jobbet rummer også mulighed for, at du kan indgå i kontorets udviklingsopgaver, da vi er et ambitiøst kontor med fokus på at forbedre og udvikle vores opgaveløsning.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at:
- medvirke i den løbende økonomiovervågning og regnskabsopfølgning på budget- og tilskudsområdet
- medvirke i designet af styrelsens kontrolmiljø samt udførslen af interne finansielle kontroller
- bidrage til udvikling af metoder til mere præcis budgettering og bedre styring af styrelsens økonomi
- medvirke i analysearbejde og udviklingsopgaver især på tilskudsområdet
- udvikle og vedligeholde udstilling af data og nøgletal i Power BI
- indgå i en række ad hoc opgaver i kontoret.
Om kontoret
I Økonomi har vi ansvaret for det samlede budget og regnskab for styrelsen. Derudover administrerer vi tilskudsbevillinger og statsrefusion til kommuner m.fl. for et større milliardbeløb.
Styrelsen har en stærk digitaliseringsprofil og har blandt andet ansvaret for en række centrale it-systemer, der understøtter beskæftigelsesindsatsen på landsplan. I Økonomi arbejder vi tæt sammen med styrelsens digitaliseringskontor om budgettering og prioritering af en særskilt it-bevilling på et trecifret millionbeløb årligt.
Økonomi har en nøglerolle i udarbejdelse af ledelsesinformation og beslutningsoplæg til styrelsens direktion til brug for strategiske prioriteringer af styrelsens samlede økonomi. Kontoret har desuden ansvaret for den løbende udvikling af styrelsens interne finansielle kontrolmiljø.
Vi er 33 medarbejdere i kontoret, som er organiseret i fem delvist overlappende teams, og vi samarbejder på kryds og tværs. Vi har en uformel tone, hvor der altid er plads til at hjælpe hinanden. Vi prioriterer også tid til fælles morgenmad om fredagen og andre sociale arrangementer.
Din profil
Du er i gang med en relevant videregående uddannelse, f.eks. stud.polit., stud.oecon., stud.scient.pol., stud.scient.soc. eller lignende.
Derudover forestiller vi os, at du:
- har en solid talforståelse og gerne en vis erfaring med Excel
- er nysgerrig og har mod på at kaste dig ud i forskelligartede opgaver
- er god til at samarbejde og kan lide at indgå i forskellige samarbejder
- er initiativrig og ansvarsbevidst
- er omhyggelig og kvalitetsbevidst i løsning af dine opgaver og sætter en ære i, at dine produkter er grundigt gennemarbejdede
- har godt humør og som en naturlig ting engagerer dig i dine kolleger og det sociale liv på din arbejdsplads
Vi sørger selvfølgelig for faglig sparring og god oplæring. Der vil være gode muligheder for at udvikle dig i stillingen og sætte dit præg på opgaveløsningen.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er en studenterstilling på gennemsnitligt 15 timer om ugen. Vi tager højde for, at du skal passe dit studie og i eksamensperioder, hvor studiet kræver mere af din tid, er der mulighed for fleksibilitet. Vi vil gerne have, at du starter snarest muligt og senest den 1. august 2025.
Du bliver ansat som student efter OAO-S-fællesoverenskomsten, organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK) i statens tjeneste. Det er en forudsætning for ansættelsen, at du er indskrevet ved en højere læreanstalt og er aktivt studerende.
Dit daglige arbejdssted vil være Vermundsgade 38, 2100 København Ø.
Spørgsmål og ansøgning
Fik du ikke svar på alle dine spørgsmål? Så er du velkommen til at kontakte teamchef Line Søndervang Christensen på tlf. 7221 7810.
Vi ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede ansøgere uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Send din ansøgning, cv og eksamenspapirer elektronisk senest onsdag den 11. juni 2025.
Vi forventer at holde samtaler i uge 25.
Vi ser frem til at læse din ansøgning.