-
Opdateret: 05-12-2024
Det er fortsat a-kassen, som træffer afgørelse om seks ugers jobrettet uddannelse for dagpengemodtagere, og administrerer ordningen. Ansøgeren udfylder blanket AR237 sammen med uddannelsesstedet, og a-kassen sender blanketten til kommunen. Kommunen foretager betaling.
Som noget nyt, er det fra 1. januar 2025 a-kassens ansvar at registrere seks ugers jobrettet uddannelse i Min Plan, samt registrere borgerens fravær i hele ledighedsforløbet.
Læs evt. mere i vejledningen:
Retsinformation: Vejledning til bekendtgørelse om seks ugers jobrettet uddannelse
-
Opdateret: 05-12-2024
For dagpengemodtagere er det fra 1. januar 2025 medlemmets a-kasse, der registrerer aktivteten i Min Plan. Det gælder i hele perioden borgerens ledighedsforløb - og altså ikke kun i de første tre måneder.
For ledighedsydelsesmodtagere er det fortsat kommunen, der foretager registrering i Min Plan.
-
Opdateret: 05-12-2024
Ja. Jf. Bekendtgørelse om 6 ugers jobrettet uddannelse til forsikrede ledige skal blanket AR 237 fortsat benyttes til ansøgning om jobrettet uddannelse.
-
Opdateret: 05-12-2024
Det er fra 1. januar 2025, a-kassens ansvar at registrere aktivitetens aktuelle status i hele ledighedsforløbet, også hvis denne er annulleret eller afbrudt.
-
Opdateret: 05-12-2025
Det er fortsat blanket AR 237, der anvendes til at administrere seks ugers jobrettet uddannelse, hvorfor kommunen skal behandle anmodningen. Dog kan kommunen rette henvendelse til borgerens a-kasse og informere om den manglende registrering.
Spørgsmål og svar om 6 ugers jobrettet uddannelse
Styrelsen modtager jævnligt spørgsmål om seks ugers jobrettet uddannelse, som kan være af generel interesse