Senest opdateret 17-09-2025
Log ind på VITAS danner ny bruger
Sagsnr.: S2509-1116
Efter release 2025-3 oplever kommunerne, at de ved log ind på VITAS bliver oprettet på ny. Det betyder bl.a., at den enkelte sagsbehandler i boblerne får vist, at den enkelte sagsbehandler ikke har aktive sager i boblerne på forsiden. På trods af den manglende visning, navigerer et klik dog til brugerens sager (med mindre der i kommunen er to sagsbehandlere med samme navn). Hvis man ønsker at kunne benytte boblen 'Team', kræver det, at man forinden tilknytter brugeren til teamet. Tilknytningen vil dog være fjernet ved næste log ind.
Status: Der er foretaget en patch den 17-09-2025 kl. 08:00 hvor der er foretaget en rettelse, der medfører, at når brugeren logger på VITAS igen vil kunne se sine sager. Det kræver dog, at der på den nye profil er blevet registreret en e-mail, der svarer til e-mailen på den gamle profil, da det er på e-mailadressen matchningen sker.
E-mailen skal påføres af en IT-sikkerhedsadministrator i kommunen.
Fejlmeldt den 15-09-2025