Spring til hovedindhold
Spring over venstremenu

Indberetning af udenlandske arbejds- og forsikringsperioder

Modul til a-kassernes indberetning af af medlemmernes udenlandske arbejds- og forsikringsperioder.

Siden 1.april 2015 har a-kasserne indberettet udenlandske arbejds – og forsikringsperioder, der danner grundlag for udbetaling af en ydelse fra a-kassen.

I løsningen skal A-kasserne indberette og dokumentere de perioder, som helt eller delvist har medvirket til at medlemmer har opnået ret til udbetaling af ydelse fra a-kassen.

Løsningen anvendes af STAR til statistik, kontrol og evt. ansøgning om mellemstatslig refusion.

Løsningen ligger under rettighedsgruppen AKU der er en forkortelse for A-kasse Udland.

I nedenstående vejledning beskrives hvordan a-kasser indberetter oplysninger om udenlandske arbejds – og forsikringsperioder, der danner grundlag for udbetaling af en ydelse fra a-kassen i løsningen.

Vejledning til Udenlandske arbejds – og forsikringsperioder (pdf)

Spørgsmål til løsningen

Er der spørgsmål til løsningens indhold kan specialkonsulent Maria Rahbek Nexøe, Tilsyn, kontaktes på e-mail mrn@star.dk., telefon 72 21 77 13.

Er der spørgsmål til indtastningen af oplysninger kan EØS-koordinator Lene Norman Jespersgaard kontaktes på e-mail lnje@star.dk, telefon 72 21 79 49

 

Sidst opdateret: 09-09-2024