Indberetning af udenlandske arbejds- og forsikringsperioder
Modul til a-kassernes indberetning af af medlemmernes udenlandske arbejds- og forsikringsperioder.
Siden 1.april 2015 har a-kasserne indberettet udenlandske arbejds – og forsikringsperioder, der danner grundlag for udbetaling af en ydelse fra a-kassen.
I løsningen skal A-kasserne indberette og dokumentere de perioder, som helt eller delvist har medvirket til at medlemmer har opnået ret til udbetaling af ydelse fra a-kassen.
Løsningen anvendes af STAR til statistik, kontrol og evt. ansøgning om mellemstatslig refusion.
Løsningen ligger under rettighedsgruppen AKU der er en forkortelse for A-kasse Udland.
I nedenstående vejledning beskrives hvordan a-kasser indberetter oplysninger om udenlandske arbejds – og forsikringsperioder, der danner grundlag for udbetaling af en ydelse fra a-kassen i løsningen.
Vejledning til Udenlandske arbejds – og forsikringsperioder (pdf)
Spørgsmål til løsningen
Er der spørgsmål til løsningens indhold kan specialkonsulent Maria Rahbek Nexøe, Tilsyn, kontaktes på e-mail mrn@star.dk., telefon 72 21 77 13.
Er der spørgsmål til indtastningen af oplysninger kan EØS-koordinator Lene Norman Jespersgaard kontaktes på e-mail lnje@star.dk, telefon 72 21 79 49